Keeping The Dream Alive

I Am Not Just a Dreamer, I Am The World Changer!
Azlan Ismail

Friday 26th May 2017



By  azlanpunyablog     18:18     
My head is exploding.

Dah lama aku tak mengadu nasib. Lama sangat...

Kalau aku mengadu hari ini pun. Penceritaannya tak jelas. Biasalah, manusia. Diluar tenang, senang, gembira. Yang susahnya aku pendam.

Yang best-best kita cerita, itu yang orang peduli. Kau ceritalah yang sedih, yang tahi, sumpah tak ada seorang pun yang kisah. Kitaran hidup kita begitu, at the end of the day kita sendiri-sendiri.

Aku pilih jalan niaga. Jalan ini tak ada yang mudah. Nak scam orang pun kena berusaha. Tapi palatnya niaga, Tuhan saja yang tahu.

Kita bukan machine, kita manusia yang berinteraksi dengan manusia. Manusia ada bermacam ragamnya. Fahamlah.

Entah, aku serabut. Semakin kerap cakap sendiri. Membebel sendiri. Kadang meracau tak tentu hala. Aku sedar tapi... aku tak boleh elak. Ia berlaku sendiri. Aku bercakap, aku sedar, baru aku diam. Sampailah aku mula berfikir semula. Dan aku akan bercakap lagi.

Sebab aku jauh dengan Tuhan. Aku sedar. Sebab itu, aku diuji, manusia sombong.

Sekembalinya Ramadhan esok, moga-moga dengan kebaikan Ramadhan aku dapat semula kekuatan, kesabaran, dibukakan pintu hati, diberi petunjuk, untuk kembali kepada Tuhan.

Aku harap kehadiran orang-orang baru, adalah manusia yang dihadirkan untuk mengubah hidup aku.

Pedih. Hidup ini untuk apa sebenarnya?